Article

Insights
Seriye genel bakış

Ekim 2023'te ITI, Campbell Academy tarafından desteklenen Digital Dental Entrepreneurial Program başlattı. Bu yenilikçi ve etkileşimli çevrimiçi modüler kurs; diş hekimlerinin iş kavramları hakkındaki bilgilerini artırmaları ve geliştirmeleri, klinik pratiklerine katkı sağlamayı, ekiplerini ve hasta deneyimlerini iyileştirmeleri için tasarlanmıştır. Bu kursun, yeni nesil diş hekimlerine hem kendileri hem de ekipleri için çalışma ortamlarını iyileştirmeleri için ilham verebileceği ve dolayısıyla sektöre duydukları memnuniyeti, refahı ve coşkuyu artırabileceği umulmaktadır.

Bu ders, dört haftalık bir süre boyunca altı modülden oluşmaktadır ve modüller arasında vizyon belirleme, diş hekimliği uygulama finansmanı, pazarlama, insan kaynakları ve liderlik, satış ve strateji ile sosyal miras ve kurumsal sosyal sorumluluk tartışmaları yer almaktadır.

Bu kursun başlatılmasıyla birlikte, kurs modüllerinin konuları etrafında kısa makaleler serisi, uygulayıcıların anlayışlarını ve öğrenmelerini desteklemek ve kurs materyalini artırmak için tasarlanmıştır. Sağlık çalışanlarının dünya çapında baskı altında, tükenmişlik yaşadığı ve örgütsel yönetimde zorluk çektiği açıktır. Bu kursun ve bu yayınların gerekliliği hissedilmiştir, çünkü bazı olgu raporlarında ABD'de hekimlerin tükenmişliği yaklaşık %50'ye kadar ulaştığı bildirilmiş olup, bununla ilgili bir dizi araştırma ve kanıt bulunmaktadır (Shanafelt vd., 2012). İngiltere’de yapılan bir araştırmada, uygulayıcıların %43'ünün diş hekimliği ile çok ilgili olduklarını belirttiği ortaya çıkmıştır (BDJ, 2019). Ancak, bu durumun üzücü tarafı, %50'den fazlasının diş hekimliği ile çok ilgilenmediği anlamına gelmektedir. Şüphesiz, tükenmişlik, stres ve hayal kırıklığının nedenlerinden biri, yönetim ve klinik olmayan görevlerin baskısını azaltmak için örgütsel yapılar ve stratejiler oluşturamamak ve besleyememektir. Diş hekimliği sektöründe mükemmel bir yapı geliştirmek, sadece uygulayıcının yaşamını ve potansiyel olarak işlerindeki takdir ve memnuniyetini artırmakla kalmaz; aynı zamanda ekibin yaşam kalitesini, tedarikçiler ile olan ilişkilerini ve en önemlisi hastaların sonuçlarını iyileştirir.

Bu makale dizisi, Campbell Academy tarafından desteklenen Digital Dental Entrepreneurial Program ile birlikte, dünyanın dört bir yanındaki klinisyenler için klinik eğitim ve gelişimi artırmak ve nihayetinde ITI'nIn dünya çapındaki hastaların yaşamlarını iyileştirme arzusunu desteklemek için tasarlanmıştır.

Giriş

İşletmeniz için bir vizyon belirlemek, sizi zorlayan ve hatta gereksiz bir hedef gibi görünebilir. Bu durum özellikle, cironun kesinlikle hayati önem taşıdığı ve felsefe üzerinde çalışmak için harcanan zamanın kaynak israfı gibi görünebileceği küçük bir işletmenin yoğun çalışma dünyasında geçerlidir.

Fakat bu tamamen gerçek dışıdır.

İşletmenizin vizyonunu belirlemek, işletmenizde yalnızca siz var olsanız bile, ilerlemenin başarısı için esastır. Bir vizyon, sonra değerler ve daha sonra bir misyon belirlemek, işinizi olmasını istediğiniz yere taşımanıza izin veren yol gösterici olacaktır. Harita olmadan karmaşık bir yolculuğa başlamak elbette imkansızdır; aksi takdirde tamamen planlanmamış ve tamamen yanlış yerde olabilecek bir varış noktasına varırsınız. İşlerimizi ve organizasyonlarımızı kurdukça, kararların son derece zor ve karmaşık olduğu etik kavşaklara geleceğimiz de açıktır. Vizyonumuz, değerlerimiz ve misyonumuz, bu kararları çok daha kolay ve etkili bir şekilde yönlendirmemizi sağlayacaktır. Bu nedenle, bir vizyon oluşturmak esastır (Şek. 1).

open_in_full
Şekil 1: İş kurma. Fotoğraf kredisi: Stuart Reekie Photography, İngiltere.

Yeni bir girişim aşamasında iseniz; işinizi en baştan nasıl tasarlayacağınıza karar verirken bir vizyon belirlemek en önemli başlangıç noktasıdır. O zaman vizyonunuz kolay veya açık görünebilir. Ancak, zaten bir iş ortamındaysanız, hangi yöne gittiğinizi ve birkaç yıl önce verdiğiniz iş kararlarının şu anda sizin için uygun olup olmadığını merak ediyorsanız çok daha zor görünebilir.

Her iki durumda da, ileriye doğru net bir rehber sağlamak için vizyon belirleme prensiplerine geri dönmenin kesinlikle esas olduğunu vurgulamak önemlidir. Net bir vizyona sahip olan ve bu vizyonları sayesinde ilerleyen birçok şirket örneği vardır. Ayrıca, bu vizyona sahip olmayan birçok şirket örneği de mevcuttur. Gerçekten de, Harvard Business Review'a göre, yönetici liderlik ekiplerinin %85'ten fazlasının stratejik bir yaklaşım izlemediği ve stratejiyi tartışmak için ayda bir saatten az zaman harcadığı belirtilmektedir (Olson, 2022). Bu, herhangi bir iş düzeyinde aptalca görünmektedir.